Friday, January 21, 2011

jumaat

pada waktu tgahari jumaat, jalan raya mmg agk menyibukkan...
kami kaum perempuan, sebuk blk dr kelas...
tidak pernah lupe untuk singgah kedai beli mkanan..
tgahari mesti kne mkn...
klu x, muke mcm zombi fasa3...
ok...so far, belum wujud....
sbb sume mkn ckup wktu tgahari...
fuu~ nseb bek....selamat pnduduk fasa 3 dan sekitar nye....


..................................................

kaum adam pula berlumba2 untuk ke masjid
bagi menyempurnakan solat fardhu jumaat...
uh ye...ade org kate, solat jumaat ni bkn fardhu??? what the...
sye yg ketinggalan zaman atau die yg terlampau laju...??
mungkin, laki2 ptut lbh tahu...

sungguh...
semase pulang td, rmai la kaum adam yg berkopiah, bersongkok...
wahh...amat la sejuk mate kami, kaum hawa memandang nye..
aku pndang sekilas je ok...bukan kaki skodeng punye..
ehee....=D

ape yg aku nk stress kn di sini..
mase nk blk td, ktorg follow la sorg abg ni...eh..abg ?
yg penting die laki2 la...
die pkai songkok, kain pelikat..
nk g masjid la 2...

sedang menunggang moto,
aku da amel dihempas lembut oleh angin2 yg kurang sopan..
agk kuat angin itu...
berani die berkasar dgn ank2 dara sperti kami..
ouh....

sdg2 follow abg itu..eh abg lg....
aku tersentak dgn stu bau...
pergh....seperti ade putera kayangan trun dr langit....
WANGE!!!!!bau wange tu dtg dr abg tu...
ABG ITU WANGE!!!.....weee =D

hehe....tanpa lengah, aku dan amel pn ber chit chat la di ats moto..gosip tntg abg itu....
kami sgt terkesan dgn bau itu..haha...WANGE!!!!
terasa seperti hilang pnt berkerja...eh?
hilang pnt dr klas...
ha....
kami berasa sgt senang hati dgn kejadian itu...
meyebabkan aku tersengeh2 dan tersenyum2 tanpa jemu....
huhu...

walaupun aku sbnr ny xnk gtau...
wange itu terhasil mungkin drpada minyak rmabut n minyak atar abg itu..
MUNGKIN....
haa..
aku x kesa...yg penting, WANGE!!
sbb nk g solat jumaat, sunat kn wange2...
hee...

trettt..tretttt...tet,,tettt,.....~~~

6 comments:

  1. amboi2.. gatal naaa.. ;p hehe kalau abg tu tau ade org cite sal dye kt blog, msti kembang semangkuk dye.. hehehe

    ReplyDelete
  2. haha entry ni khas utk abg wangee..wee~

    ReplyDelete
  3. motif = erk..laki2 sunat berwange2an bile nk g masjid solat jumaat....;D

    ReplyDelete