Monday, April 19, 2010

~zuhud~

aku ni memang seorang yang penjimat...
akhir2 ni aku sering makan megi...
makan megi goreng...feveret aku megi kari...
tp sebab pasaraya kawan xde jual megi kari..
hampeh....tu pn xde...
nk jimat2 je...
nk kumpul duit....
kumpul duit untuk kawen nanti.....(blush2)=)
calon? nanti lah aku pikir2 kan....

selain itu...aku jimat mgunakan pakaian2 aku...
mne tak nye...
sluar hitam aku kini suda berubah wajah....
sejak dok di tapah...
kulit seluar aku semakin cerah...
kulit aku pulak semakin gelap...lol
aku terlalu megerah tenage sluar aku...
stiap hari pkai basuh, pkai basuh....
aku ade 3 sluar hitam...
tp yg feveret ade 1 tu je...
sbb tu die jd mangse....
alah membeli, menang memakai...

aku juge jimat tang kasut....
da leper sgt...
tambahan pula tapak nye da terlalu dahage...xpn haus...
sehingge apebila ade air2 di jalanan,,
akan menembusi hingge stokin.......sterus nye kaki...
baru 4 bulan aku pakai kasut tu...
pakai tanpa henti...
haish....
aku masih bole bersabar...

bukan aku xnak ganti sume2 tu....
tp tapah ni,,,,,
ishssshhhh....
xpnh nye brg2 tu nk ade....
jadi aku menyimpul kan...
biarlah sampai habis prktikal...

--------------------------------------------

tapii.....
yg aku heran nye......
duit aku di bank...di poket....
di dompet......dan tempat2 rahsie yg lain......xpyh tau ktne...
selalu sgt kering kontang.....
kemarau....
aku beli ape....
aku gune ape....
duet sewe?
4 rgt je sbulan....
da lame setel.....
bil api air sorg bayar x sampai 15 rgt sbulan....
minyak moto...5 rgt skali topup....
justeru......


aku ni seorang yg pemb0ros jugak agak ny...
selalu ingin memuaskan nafsu....*jgn pk lain*
makan sedap2....
beli bju baru......
beli bnde2 mgarut....
biase la.....i'm a gurl wat....

huuu.....
nk wat kire2 la bile aku sampai rumah nanti....
perbelanjaan spnjg prktikal....
=)

No comments:

Post a Comment