Tuesday, January 12, 2010

~nyamuk,lalat~

salam...
unit vektor...
isnin....
(pagi)....
aku berpecah dgn kwn2 seperjuangn...
aku masuk grup utk buat larvae survey...
aku seorg prmpuan...keseorangan..yg len laki-laki dewasa...
sperti bse sblum kje, singgah mnum...
semsti nye..laki-laki dewase trsebut yg blanje...
aku hnye dok mmbatu...mkn smpi kyg....
sampi d tmpt keje...
aku kne cari jentik-jentik..
dlm longkang, tali air, ldg klape swt...
aku seorg prmpuan...janggal...
terbongkok-bongkok cedok air, gune senduk...wah....
akhir ny smpi tgari dok tpi longkang, jentik2 ditemui...
yg pasti, aku gagal menemukannye...
mungkin aku msih bru..jentik2 malu....
~
(ptg).....
kajian lalat pulak...
kembali bersme rkn2 sprjuangn yg semuany prmpuan....
lebih tenang...
destinasi pertama, ladang ayam...wahhh....
kali pertama masuk...naik ats reban...
mujur ade ank aym je...ibu aym semua da kne jual....huu
tiada lalat dijumpai....agak bersih....
destinasi kedua......tmpt pmbuangn smph haram...
cish....mmg byk lalat...geram
mula la buat kajian...mengira lalat yg hinggap di papan yg dibawa...
sampai mate juling tgok lalat....sirius...
selain lalat, kne cari ulat magget *xtau eje*...aka ulat sampah...
menggantikan kucing2 liar mengais sampah..haishh....
akhr nye, ulat dtemui....lege....
destinasi ketiga....ldg lembu......wawawaahhhhh
lembu bersepah-sepah....hairan dgn khadirn ktorg....
disambut juga dengn sahutan kambing2.....terhibur...huhu
agk bersih jgk....x byk llt dtemui....
(lwt ptg).........
fogging.....dashat....
stu sekolah tu berasap...
aku jadi mabuk....sampai skrg....
aku dberi peluang untk fogging...excited gle...wlpun mabuk...
mesin fogging sememangnye brt...lg2 bagi org mcm aku....
sesudah fogging...puas....huhu
(malam)...............
rehat serehat-rehat nye...
~
ptg td aku x pegi ofis....
masih lagi mabuk akibat kesan fogging....
berhati-hatilah....

No comments:

Post a Comment